csütörtök, április 29, 2021

Márciusi könyvkupac


Hogy is szól a mondás? Megkésve bár, de törve nem...? 

Hát, valami ilyesmi történt a bloggal is márciusban (február óta). Nem éreztem azt a folytonos motivációt, sőt inkább csak élvezni akartam, hogy olvashatok és nem kell közben jegyzetet készítenem. 

Mérlegelnem kellett, hogy a saját mentális egészségem a fontosabb, vagy a rendszeres, heti két poszt. Egyértelmű volt számomra a válasz és azt hiszem ez az első, de biztosan nem az utolsó ilyen időszak a blog életében. 


Szerencsére (és talán éppen a sok olvasási maratonnak hála) az olvasási kedvem márciusra visszatért! Igaz, hogy több könyv, ami ezen a listán szerepelni fog, februárról csúszott át, de engem ettől még megelégedéssel tölt el, ha ránézek. 

Volt itt minden: Enikő 24 órás readathonja, majd a Könyv Kemping (Igen, arról is szeretnék egy külön bejegyzést, de valahogy amennyire szuperszonikus volt megélni, annyira nem volt kedvem írni róla eddig. Fogalmam sincs, miért.) Több könyvet olvastam kedvenc sorozatokból, illetve szerzőktől, ami szintén segített a haladásban. 

Magánéleti szempontból vegyes volt a hónap, mert örültem a tavasznak, meg hogy virágzik minden, de közben benne voltunk a 3. lockdown-ban, ami csak hosszabbodott és hosszabbodott... a nyári gyakorlatom megvalósulására pedig ezzel együtt egyre kevesebb esélyt látok, de ez van... az egyetem is elkezdődött, de bejárni még mindig nem lehet. Sajnos. 

Sokszor éreztem azt márciusban, hogy szívem szerint inkább Magyarországon lennék, az ottani barátaimmal, akiket már hónapok (vagy lassan évek) óta nem láttam, mert az itteni egyesületünkben kezdtek felborulni a dolgok. Nekem pedig az ilyen változások nagyon keresztbe tudnak tenni lelkileg. 

Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az a pofátlanul gigantikus kupac könyv, amik nálam találtak otthonra ebben a hónapban. De erről lejjebb, most 

 

lássuk a számokat: 

2310 oldal

2 ekönyv

1 manga 

3 képregény

1 novelláskötet

7 angol nyelvű kötet

 

Márciusi kedvencem: Csudapest világvége 


forrás: moly.hu

10 kötet szerintem messze a legtöbb, amire én egy hónapban képes vagyok. Ráadásul a legtöbb rövid, és/vagy illusztrált kiadás volt. De sebaj, én azért büszke vagyok magamra. Ha más miatt nem, hát azért biztosan, hogy kihúztam magam az olvasási válságból. 

Az is most fordult elő velem először, hogy nem tudtam befejezni egy Booktube Könyvklubbos olvasmányt. Valamilyen okból Richard Powers: Égig érő története nem az én regényem. Talán azért is van ez, mert angolul álltam neki és idegen nyelven hatalmas falatnak bizonyult. 

Újra felfedeztem magamnak kistini-korom egyik kedvenc regényét, az Elizabeth-et, ami, ha lehet még jobban magával ragadott, mint korábban. Illetve folytattam a Harry Potter angolul-projektemet is, a harmadik kötet talán a másik kedvencem az ötödik rész mellett. 

Ahogy azt már a 24 órás maratonról szóló bejegyzésben is írtam, sok új kedvencet avattam mindössze egy nap leforgása alatt. Az örök kedvenc mangámból megtaláltam az új kedvenc részemet (3.), én is belehabarodtam a Heartstopper képregénybe (mint sokan mások is) és az abszolút meglepetést, a Csudapest világvégét is elolvastam. 

 

Talán az egyetlen kötet, ami kilóg számomra a sorból, a Little moments of love volt, ugyanis ez a kötet egy közös Valentin-napi program lett volna a párommal. Mivel nem ért ide a könyv, csak február utolsó napjaiban, ráadásul ki szerettük volna élvezni és nem együltő helyünkben végigdarálni, inkább több napot hagytunk neki. 

Közös programnak, egy kis elcsendesedésnek tökéletes volt és egyáltalán nem bántuk meg, hogy megvettük és a polcunk része lett. 

 

A teljes olvasmánylistám: 

Catana Chetwynd: Little moments of love

Kertész Erzsébet: Elizabeth

Neil Gaiman: A temető könyve

Neil Gaiman: Pirate Stew

Akihito Tsukushi: Made in Abyss 3.

Sütő Fanni: Csudapest világvége

Alice Oseman: Heartstopper 1-2.

A. A. Milne: Winnie the Pooh

J. K. Rowling: Harry Potter and the prisoner of Azkaban

 

• • •

 

Március elején néhány napra kinyitottak a könyvesboltok. Más mentségem nincs. Talán csak annyi, hogy mielőtt újra bezárt volna minden, tüntetőleg elmentem könyveket venni. Mert ha már újra a szobába leszek zárva, legyen már mivel elfoglalni magam, ugyebár. (Egyébként végig egyetem volt, de mindegy.) 

Utólag észrevettem, hogy egy kötetet lefelejtettem a képről, de sebaj, majd a végén kifejtem, mi az és miért is vettem. 


T. J. Klune: The House in the Cerulean Sea 

Ő még egy utólagos befutó volt, amit hivatalosan a Fantasy Február alkalmából rendeltem. Mivel arra nem érkezett meg, betoltam a Kempinges TBR-listára. 

 

Richard Powers: The Overstory 

Alan Alexander Milne: Winnie-the-Pooh 

Ha már bementem szétnézni a könyvesboltba nyitás után két nappal, el kellett hoznom a könyvklubbot közös könyvet. Micimackó pedig bemászott mellé a kosárba, Kamilla a hibás érte. 

 

Edith Klatt: Rénszarvasok pásztora 

Ahogy a neten újabb csíkoskönyvekre vadásztam a gyűjteménybe, megakadt a szemem ezen, hiszen elég különleges a története. Ráadásul olcsó is volt. 

 

Peter Wohlleben: The Hidden Life of Trees 

Neil Gaiman: Pirate Stew

Őket kifejezetten a Könyv Kemping alkalmából szereztem. Gondoltam nem árt néha-néha egy nonfiction, az új Gaiman könyvet pedig előbb-utóbb mindenképpen beszereztem volna. 

 

Sue Monk Kidd: The Secret Life of Bees 

Lewis Carroll: Alice's Adventures in Wonderland / Through the Looking-Glass 

Egy városi séta alkalmával tévedtünk be a párommal (na jó, én rángattam be őt) a bécsi Shakespeare & co. Könyvesboltba, ami engem azonnal elvarázsolt és a szlogenjükhöz híven, hagytam magam megtalálni könyvek által. Hupsz.

 

Alice Oseman: Heartstopper 2. 

Ransom Riggs: Miss Peregrine's Home for Peculiar Children 

J. K. Rowling: Harry Potter and the Order of the Phoenix

Marissa Meyer: Cinder

Ők pedig annak a bizonyos “könyvesbolt-bezárás-előtti pániknak” az eredményei (ráadásul a Cinderért úgy mentem vissza, nem vagy függő!). 

 

Az utolsó könyv pedig, (ami a képen ugyan nincs rajta, de azért szívesen megemlíteném) nem más, mint egy Nyuszi-kézikönyv!

 Ugyanis mindketten nagyon szerettünk volna kisállatot, de kutyust/macskát sajnos a jelenlegi lakásban nem tarthatunk. Ugyanakkor pillanatok alatt belehabarodtunk a nyuszikba, főleg a logófülű, kosorrú törpékbe. 

A projekt elindult, de még jócskán kell idő, hogy nyusziszülők lehessünk. Addig pedig miért ne olvasnánk rólük még többet? 

 

• • • 

 

Tudom, hogy már igazából április is véget ér, nemhogy a március, de most valahogy ehhez volt kedvem, hát gondoltam utólag is megosztom veletek az első tavaszi hónap történéseit. 

Igyekszem több bejegyzést hozni májusban, de nem ígérek semmit. (A Kemping-beszámolót és az áprilisi összegzőt semmiképpen nem szeretném sokáig halasztani.)

 

Ti mit olvastok most? 

 

Szeretettel: OlvasóBari

2 megjegyzés:

  1. Új bejegyzés a láthatáron 😍 Little moments of love-ot én is szeretném majd egyszer a párommal is elolvasni, de csitt, ő erről nem tudhat 😅

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végre volt kedvem írni, igen! :3
      Cippzár a számon! Mindenképp olvassátok együtt is, úgy az igazi. :)

      Törlés