péntek, február 19, 2021

Fantasy-Február: Félidő ‹Readathon›


Gondoltam így a hónap közepén újra bejelentkezem egy helyzetjelentéssel a fantasy hónappal kapcsolatban, mert annak ellenére, hogy elkaptam egy heveny olvasási és alkotói válságot, mégis a bingóra tervezett könyveimmel haladtam a legtöbbet, annak ellenére, hogy azért lenne sok más fontosabb dolgom is. Hupsz. 

Mindegy, így alakult, bővebben majd a hó végi összegzőben kifejtem, mik történtek/történnek éppen. De térjünk is rá a könyvekre, amiket eddig olvastam.


Libba Bray: The Diviners – A Látók 

Azt hiszem, eddig ez a kötet viszi a prímet a februári olvasmányaim közül. Annak ellenére, hogy az eleje döcögős volt, az utolsó egyharmadát imádtam. Pedig egy krimiről beszélünk, persze okkult – mágikus köntösben. 

Az 1920-as évek New York-ja elvarázsolt, megszédített, pont ahogyan Evie-t is. Nem gondoltam volna, hogy ennyire megfog majd ez a korszak, eddig nem vonzódtam ennyire a „roaring twenties”-hez. De az írónő olyan csodásan festette meg az olvasónak a várost és a hangulatot, hogy nem tudtam nem megszeretni. 

Ugyanez a helyzet a karakterekkel is, az egyéni tragikus múltak, a Látók háttértörténete egyszerűen berántott és nem engedett. Főleg Theta és Jericho izgatja a fantáziámat és bevallom, hogy amint leraktam a kötetet, azonnal a bookdepository-ra tévedtem és csak erőszakkal tudtam visszatartani magam attól, hogy berendeljem a következő részt. 

 

Kipipált pontokzsánerkeveredés, 500+ oldal, női szerző, booktube ajánlotta

Értékelésem★★★★☆ (4)


forrás: pinterest


Vera Brosgol: Anya’s Ghost – Ánya kísértete

Mindenképpen ezzel szerettem volna folytatni, hogy valami rövid, könnyed kötettel gyorsabban haladjak és legyen egy kis sikerélményem. Hát, rövidnek rövid volt, könnyednek annyira nem mondanám.

Volt itt minden, iskolai bántalmazás, családi problémák, vérszomjas szellemek, kissé váratlan csavarok...maradjunk annyiban, hogy az Ánya kísértete nem a megszokott, cuki Kasperes-szellemes történet. 

Ennek ellenére tetszett, hiszen szépen átadta a képkockákon a történet hangulatát. 

Nem ez lesz a kedvenc képregényem, mert túlságosan hamar lett vége. Ennek ellenére örülök, hogy elolvastam, mert nem tudom, hogy ha nincs a Fantasy-Február, mikor jutottam volna el hozzá. 

 

Kipipált pontoknem angolszász szerző, képregény

Értékelésem★★★☆☆ (3,5)



forrás: pinterest
Cressida Cowell: How To Train Your Dragon

Ez az élmény még elég friss, de egy biztos. Egyáltalán nem erre számítottam, amikor elkezdtem olvasni ezt a könyvet. Persze én előbb láttam a filmeket és azt hiszem, szerettem volna, hogyha valami hasonló olvasmányt kapok. Spoiler: nem így lett. 

Aki azt várja a könyvsorozattól, mint a filmektől, az csalódni fog. Mert a humoros hangvétel és a sárkányok persze megvannak benne, de ezen kívül minden különbözött. A szereplők, Fogatlan, a cselekmény teljesen más volt. Ami persze nem jelenti azt, hogy rossz lett volna, mert szerintem ez egy szuper gyermekkönyv/middle-grade olvasmány, ami gyorsan olvasható, elképesztően jó humorral operál és izgalmas is. Ezek pedig elengedhetetlen kellékei egy fiatalabb korosztály számára íródott könyvnek. 

 

Kipipált pontoknem ember főszereplő, térkép, rövid könyv, más korosztály

Értékelésem★★★☆☆ (3,5)







Eddig ez a három kötet került fel tehát a bingótáblára, összesen 10 pontot pipálva a 16-ból. 

Sajnos a hó elején teljes olvasási-kedvetlenség lett úrrá rajtam, ami még most sem múlt el teljesen. Ezért a betervezett könyvek közül egyet mindenképp ki kellett cserélnem, mert nem hinném, hogy végezni tudnék február végéig. Így végül az LMBTQ+ ponthoz Rainbow Rowell Carry on című regénye helyett egy másikat fogok olvasni, attól függően, hogy megjön-e időben a postától. 

Ezen kívül pedig még két könyv vár rám a Fantasy-Február alkalmából, úgyhogy azt hiszem, bele kéne húznom. 

 

Ti hogy álltok az olvasásokkal? 

 

Szeretettel: OlvasóBari

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése