péntek, január 01, 2021

Végre vége! ‹Ez volt 2020›


Bár a blog maga csak novemberben indult, az évet mégis meghatározták az olvasás és az ahhoz köthető élményeim, így mindenképpen szerettem volna egy évértékelőt írni. Így Ti is láthatjátok, mi minden történt velem ebben az évben. Mert annak ellenére, hogy nem sokszor hagytam el a lakást, mégis volt itt izgalom és kaland – elvégre egy olvasó ember száz meg száz univerzumot megjárhat, akár csak 365 nap alatt. 

Továbbá ebben a bejegyzésben írok a 2021-es tervekről is, főleg, ami a blogot illeti. Szóval, ha csak az érdekel, görgess bátran lejjebb! 



Ahogy valószínűleg mindenkinek, nekem sem teljesen úgy alakult a 2020-as év, ahogyan 2019. december 31-én képzeltem, hogy fog. 

Nem gondoltam, hogy ennyi embert elvesztek idén, akik fontosak voltak számomra. Nem gondoltam, hogy egy terrortámadás éjszakáját kell végigrettegnem alvás nélkül, azon gondolkodva, hogy minden ismerősöm biztosan biztonságban van-e és hogy velünk mi fog történni. Nem gondoltam, hogy Magyarországon olyan törvényeket hoznak majd, amik elveszik az alapvető emberi jogokat egyesektől és ennyire fel fognak dühíteni. Mégis megtörtént mindez. 

Paráztam a nyakamban lévő vizsgaidőszaktól, de aztán sok vizsgám elmaradt, vagy online került lebonyolításra. Februárban el szerettünk volna utazni 2-3 napra egy túrára, abból sem lett semmi. A nyári és a 2. féléves gyakorlatokról nem is beszélve, hiszen minden elmaradt. 

Szép lassan beszorultunk a szobába, bújtuk a híreket és igen, az elején féltünk is egy kicsit. Aztán egyre kevésbé volt ijesztő a gondolat, hogy a feje tetejére állt a világ: maszkot vettünk, kézfertőtlenítőt tettünk a bejárati ajtóhoz és...ennyi. Új kerékvágásba döccent a világ, vele együtt a mi életünk is. 

 

Nekem ez az új élet egyet jelentett azzal, hogy küzdve saját magammal, próbálom beosztani az időmet a tanulás és a szabadidő között (általában nem sikerül) és hogy sokkal többet olvasok, mint eddig. Ez pedig meg is látszik a statisztikáimon. De erre visszatérek egy kicsit később. 

Más pozitív dolgok is történtek ugyanis: októberben Babó Buca közbenjárásával rátaláltam a BookTube Könyvklub Discord szerverére, ami egy elképesztően jó közösségnek bizonyul. És minden az 1. magyar readathonnal kezdődött. Azóta van kihez fordulni, ha könyvekkel kapcsolatos kérdésekre keresek választ, tanácsot, vagy egyszerűen kedves szavakra van szükségem. Sőt, ha már minden más unalmas, akkor a közös játékok garantáltan mosolyt csalnak az ember arcára! 

A blog indulását is a Discordos társaságnak köszönhetem, hiszen ők motiváltak az olvasásra és arra, hogy mondjam el a véleményemet bátran egy-egy könyvről. 

Nagyon örülök annak is, hogy néhány régi barátság (talán a bezártság, talán más miatt) újra felépült és megerősödött. 

És, ami talán engem is a legnagyobb meglepetésként ért, megkaptam az első recenziós könyvemet, amit innen is még egyszer köszönök az írónőnek! Erről bővebben februárban fogok írni Nektek. Egyelőre legyen elég annyi, hogy hatalmas volt az örömöm és főleg csodálkoztam, hogy hogyan történhet meg ez, pont velem. 

 

Mivel ilyenkor, egy új kezdet előtt szeretem összegezni az elmúlt időszak eseményeit, álljon itt egy kis statisztika: 

 

Összes elolvasott könyv: 43

Összes olvasott oldal: 13203 

E-könyv olvasások: 7 (évek óta először újra használtam az e-book olvasómat) 

Idegen nyelvű olvasások: 15 

2020-ban megszerzett könyvek: 78

 

Illetve szeretek különböző kritériumok alapján rangsorolni (nem csak) könyveket, ezennel tehát megalapítom az Arany Bárány Éves Könyves Rangsor-t: (tudom, szörnyű vagyok)

 

Az év kedvenc könyve(i): 

Christina Henry - The girl in red

Raana Raas – Az ogfák vöröse

            Katherine Arden - A medve és a csalogány

forrás: moly.hu

Az év csalódása: On Sai - Apa, randizhatok egy lovaggal?

Az év meglepetése: Delphine De Vigan - No és én

Az év legrosszabb könyve: Leiner Laura – Remek!

Az év felfedezett műfaja: képregény

Az év legszebb borítója: Martha Hall Kelly - Orgonalányok

Az év kedvenc szerzője: Szvetlana Alekszijevics 

Az év kedvenc sorozata: Made in Abyss

Az év legjobb főszereplője: Red (Christina Henry – The girl in red) 


Köszönet illeti az édesanyámat és a páromat, hogy mellettem voltak ebben a sokszor elviselhetetlen évben is. Köszönöm Németh Rékának, hogy berángott a könyves discord-közösségbe és ennek az egyre bővülő közösségnek, hogy elviselhetőbbé tették az év második felét!


 •••

 

És akkor lássuk, hogy mik a terveim 2021-re. 

(Mert remélem, hogy érdemes tervezni)  


forrás: pinterest


Szeretnék végre eljutni egy ásatásra, hogy később le tudjak diplomázni, de ez nagyban függ a vírustól. Talán be is oltatom magam, ha lehetőséget kapok rá. 

 

Ami az olvasásaimat illeti, szeretnék minimum 45 könyvet elolvasni egy év alatt. Ez 2020-ban nem sikerült, bár a 43 már elég közel van hozzá és így is messze ez volt a legproduktívabb évem ilyen szempontból. 

2021-re összeállítottam magamnak egy hozzávetőleges TBR-t, amit szeretnék követni, mert rengeteg olvasatlan könyv gyűlt fel a polcomon. (És szigorúan nem veszek újabbakat még jó pár hónapig.)

Ezek mellett jó lenne, ha a BookTube Könyvklubbal is tudnék havonta olvasni legalább 1-1 kötetet.

Tervezek több magyar (vagy legalábbis nem angolszász) szerzőtől olvasni és ha belefér, klasszikusokkal is bővíteni azt a bizonyos olvasmánylistát. 

 

Természetesen én is rengeteg olyan kihívásra jelentkeztem a molyon, amik kisebb-nagyobb igényűek és olvasósak. De van három nagyobb mértékű, amiket szeretnék ebben az évben legalábbis elkezdeni. 

Masni the blogger éves Anti Tsundoku kihívása az egyik, erről tervezek egy külön kis előzetes összefoglalót írni, úgyhogy nem részletezném. 

A másik kettő az „Elolvastam a világot 3.” (aminek az a lényege, hogy 75 könyvet olvassunk 4 év alatt, melyeknek a cselekménye különböző országokban játszódik. Néhány olvasásom már van hozzá, de közel sem elég, így mindenképpen szeretném bővíteni a listát) illetve a „Pinterest Reading Challenge” (3 év alatt különböző szempontok szerint 52 könyvet kell elolvasni). 

 

Ami a blogot illeti, igyekezni fogok, hogy felálljon egy rendszeres rutin. Heti 1-2 bejegyzést szeretnék hozni, ahogyan időm engedni fogja. 

Reményeim szerint néha tematikus havi olvasásokkal is jövök majd, amikor éppen találok egy-egy érdekes témát. 

Azt hiszem elárulhatom, hogy az első ilyen a január lesz, mégpedig Holocaust témakörben, hiszen január 27-e ennek a szörnyűségnek az emléknapja. Én pedig szeretem mazochistán kínozni magam, valamint érdekel a téma.

Ezeken túl pedig igyekezni fogok, hogy folyamatosan fejlődjön a blogom külseje és persze a tartalmak minősége is. 

 

Ti megfogadtatok valamit az új évre? 

 

Szeretettel: OlvasóBari


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése