csütörtök, november 05, 2020

Októberi könyvkupac

Avagy ezeket a félelmetes, borzongató könyveket olvastam halloween-re hangolódva.

forrás: pinterest

Eddig nem igazán volt rám jellemző, hogy évszaknak, vagy éppen ünnepnek megfelelően, tematikusan olvassak. Viszont idén annyira hatással volt rám a romló, szürkülő időjárás, hogy ezen a tendencián változtattam. 

A szemben lévő játszótéren már szeptember végén elkezdtek sárgulni a levelek, egyre többet esett az eső is, amit én kifejezetten csak az ablakból szeretek nézni. 

Így történt, hogy összeraktam egy havi tbr-listát. (Pedig megfogadtam, hogy nem fogok ilyesmikkel vesződni, mert félúton mindig máshoz jön meg a kedvem...) 

A végén pedig még én magam is meglepődtem, hogy mennyi könyvet pipáltam ki a hónapban, annak ellenére, hogy VÉGRE ÚJRA elkezdődött az egyetem, rengeteg órát vettem fel, hogy az előző szemeszter lemaradását behozzam és úgy gondoltam, hogy a tanulás mellett pont most nem lesz időm semmi másra. 

Az olvasási motivációm felélesztésében nagy szerepet játszott a Könyv Kemping, az 1. magyar readathon, amit egy héttel a kezdete előtt fedeztem fel. (Ezzel együtt a magyar booktube discord csoportját is, ami pedig nagyban hozzájárult ennek a blognak az elindításához.) 


A hónapom számokban:

2110 oldal 

1 manga 

1 e-könyv 

5 regény


Októberi kedvencem: The Girl in Red


forrás: moly.hu

Amilyen nagy lelkesedéssel vágtam bele (igazából már szeptember végén elkezdtem az első thrillert olvasni), annyira bele is fásultam az ijesztő történetekbe. Nem szoktam krimit, thrillert a kezembe venni, horrort meg főleg nem, mert nem tudok tőlük aludni, de valahogy bemagyaráztam magamnak, hogy „Réka, 20 éves felnőtt vagy, nincsenek véres pofájú kutyák a szekrényedben éjszaka!” Igen, a Cujo mély nyomot hagyott bennem pár éve... 

Minden esetre úgy voltam vele, ha már ennyire gyűlnek a polcon a halloween-atmoszférájú könyvek, akkor akár bele is kezdhetek. Igyekeztem vegyesen angol és magyar nyelvűeket válogatni, mert még nem vagyok annyira biztos az idegen nyelven olvasásban, hogy ne unjak rá egy-egy könyvre, ha nem köt le. Emellett pedig a témákat is variálni akartam. A Harry Potter első kötete számomra például a megtestesült ősz, úgyhogy beszúrtam amolyan frissítő jelleggel. 

A másik kihívás magam felé pedig Stephen King volt. Mert annyian szeretik és elismerik a munkáját, de nekem eddig valahogy kimaradt. (Bernáthegyiek. Pont.) Mikor máskor vennék kézbe egy regényt a horror atyjától, ha nem októberben? 

Azt hiszem, egy könyv alapján még nem tudom megítélni a kapcsolatomat az íróval, de nem biztos, hogy a közeljövőben sort kerítek egy újabb regényére. Talán jövő októberben...


Az olvasmánylistám:

 

Dennis Lehane: Viharsziget 

J. K. Rowling: Harry Potter and the Philosopher's Stone

Christina Henry: The Girl in Red

Stephen King: Carrie 

 

A Könyv Kempingre választott olvasmányaim: 


J. K. Rowling: Harry Potter and the Chamber of Secrets (a fekete-sárga borító és a varázslatos lények promptokhoz)

Akihito Tsukushi: Made in Abyss 2. (a képregény/manga és a főszereplő, akivel tudunk azonosulni promptokhoz) 

Delphine de Vigan: No és Én (az utazás és a kisebbség reprezentálása promptokhoz)

 

A readathonhoz csak röviden: nagyon tetszett a koncepció, az őszies, kempingezős hangulat teljesen adott volt. Szerettem az Instagram-kihívásokat is, illetve a kihívás pontjai is nagyon betaláltak, mivel kis gondolkodással mindhez tudtam könyvet párosítani. Hatalmas pozitívum, hogy a szervező lányok, Eszti és Andi gondoltak azokra is, akiknek nem feltétlenül lesz ideje 7 könyvet elolvasni egy hét alatt és így összevonhatóvá tették a pontokat. 

A közös könyvet ezúttal nem olvastam velük, hiszen Neil Gaiman: Coraline című könyve az egyik örök kedvenc történetem, idén pedig már újra is olvastam egyszer.  

Utólag is köszönöm a csapatnak a szervezést, a read-in-eket, az egész hetet! 

 

Összességében szerettem ezt a hónapot, mert végre újra találkoztam a régen látott csoporttársaimmal, volt lehetőségünk az általunk vezetett diákegyesülettel néhány programot szervezni (mert októberig, illetve most novembertől sajnos a vírus ezt nem engedi…) és olvasás szempontjából is túlteljesítettem magam. 

 

Ti mit olvastatok októberben? 

Szoktatok tematikusan könyveket választani?

 

Szeretettel: OlvasóBari

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése