csütörtök, február 25, 2021

Avatar: Az utolsó léghajlító ‹Booktag›


Mivel úgyis Fantasy-Február van, nekem pedig megjött a kedvem egy kötetlenebb, viccesebb bejegyzéshez, ami nem értékelés vagy ajánló, úgy gondoltam, hogy lefordítok és elhozok Nektek egy booktaget. Úgyis viszonylag régen volt ilyen. 

Ráadásul találtam egyet, amihez iszonyatosan gyorsan kedvet és ihletet kaptam, hiszen az egyik, ha nem a legkedvesebb animációs sorozatomra alapszik; ráadásul a kedvenc külföldi booktuberem, Clockwork Reader találta ki. 


Engem viszonylag későn, a tavalyi első karantén-időszakban talált meg a sorozat. Annyi egyetemista ismerősöm ajánlotta, hogy muszáj volt belekezdenem, pedig nem lelkesedtem érte annyira, mert hát rajzfiiilm, gyerekeknek való, stb. Pfft. Ahhoz képest, hogy mennyire tartottam tőle, szerintem az első résszel be is szippantott, szinte az egészet maratonban néztem végig. A Korra legendája az elején nagyon elszomorított, mert nem láttam többet Aangék csapatát egy egészként, de végül a 2. sorozat is a szívemhez nőtt. 

A sorozathoz készültek kiegészítő képregények is, amik hihetetlenül cukik és hiánypótlóak, ha valaki úgy járna, mint én és hiányolná a kedvenc hőseit. 

Az én személyes kedvenceim Toph és Zuko, mert csak. (Nézzétek meg a sorozatot, ha még nem tettétek volna és meg fogjátok érteni.)

De nézzük is a pontokat! 


forrás: pinterest


Víz

 

1. Katara és Sokka - a legjobb könyves testvérkapcsolat

Marilla és Matthew Cuthbert L. M. Montgomery Anne sorozatában. Nagyon szeretem a dinamikájukat és azt, hogy nem egy korombeli testvérpárt láthatunk az első kötetben főszereplőként. Sokszor megmosolyogtattak és igen, sírtam is miattuk rendesen. 

 

2. Yue - a kedvenc nem beteljesült könyves kapcsolatod

Alice és Finch a Hazel Wood – Mogyoróliget című kötetből. Nem szerettem annyira ezt a történetet, mint amennyire akartam, de tetszett, hogy a vége nem klisével zárult. 

 

3. Véridomítás - egy könyv felkavaró tartalommal 

Tara Westover: A tanult lány

Azt hiszem, hogy ezt nem kell magyaráznom. Aki olvasta az értékelésemet a kötetről, az nagyon jól tudja, miért ezt hoztam erre a pontra. Most is libabőrös leszek, ha erre a könyvre gondolok, igazából azóta is a hatása alatt vagyok. 


 

forrás: pinterest


Föld

 

4. Toph - egy szereplő, akinek az ereje meglepett (vagy téged, vagy a könyv szereplőit)

The Toymakers Kasparja annyira meglepett és elámított, hogy el nem tudom mondani. Annyira sokrétű karakter, annyi szenvedéssel a háta mögött és mégis képes volt az egész történetet fenekestül felforgatni. Nagyon szerettem! 

 

5. Ba Sing Se meséi - egy novellás-, vagy verseskötet

Nincs booktag Neil Gaiman nélkül, úgyhogy ide a kedvenc novelláskötetemet hoztam a Mestertől. Ez pedig nem mást, mint a Felkavaró tartalom. Zseniális, dark és vicces egyszerre, csak ajánlani tudom. 

 

6. Kioshi harcosok - a kedvenc harcos könyvszereplőd 

Julia Lindsay MacKenzie Wallace Beaufort-Stuart, vagyis Queenie, Elizabeth Vein könyvéből, a Fedőneve: Verity-ből. Igen, ez egy teljes név. Igen, ki kellett puskáznom a molyról, annak ellenére, hogy a kedvenc badass női főszereplőm valaha. Olvassatok Verity-t! És készítsetek mellé zsepit. 



forrás: pinterest


Tűz

 

7. Zuko - egy negatív karakter, aki a történet végére a jó oldalra állt

Kelemen Regina, vagyis Róka a Szelídíts meg! című könyvből pont ilyen. Az elején nem szerettem különösebben, de, mint ahogyan az a Kis hercegből ismerős lehet, őt is sikerült megszelídíteni.

 

8. Iroh - a legbölcsebb szereplő

Tyrion Lannister a Trónok harca sorozatból. Sokat olvas, bölcs gondolatai vannak, hiszen neki ez a fegyvere. Kell még részleteznem? 

 

9. Azula - a legjobb bukás-történet

Az ifjabb Yaan Raas a Csodaidők sorozatban. Legalábbis az első részben eléggé lejtmenet volt az ő története. 



forrás: pinterest


Levegő

 

10. Appa - a kedvenc fiktív állatkád/házikedvenced

Mint kiderült, ide nagyon nehezen találtam illő pontot, így végül a fekete cicánál maradtam Neil Gaiman: Coraline című regényéből, noha nem szeretem annyira a macskákat, inkább kutyapárti vagyok. 

 

11. Aang - a legcukibb karakter valaha

Ronen Raas. Valaki ölelgesse meg és csak tartsa távol a bajoktól. Légysziii! 

 

12. Avatar-állapot - egy makacs karakter, vagy valaki, aki küszködik az elengedéssel

Vászja, Katherine Arden Az északi erdő legendája trilógiájának főszereplője pontosan ilyen az első rész alapján a szememben. 

 

• • •

 

A lista kitöltése közben jöttem csak rá, hogy mennyire jók is ezek a pontok, hiszen rengeteget gondolkodtam rajtuk. Kezdek rájönni, hogy elég keveset olvasok, ráadásul sokszor egysíkúan és ez fel sem tűnik néha. Például alig olvastam olyan könyvet, amiben szerepel testvérpár és hasonlók. A következő időszakban tehát igyekezni fogok minél sokszínűbben olvasni és bővíteni a repertoáromat. 

 

Addig is, szeretnék kihívni néhány emberkét a tag-re: Babó Buca, Masni, ti jöttök! 

Remélem ti is legalább ennyire élvezitek majd a kitöltést, mint én! 

 

És Ti láttátok már az Aang legendáját? 

 

Szeretettel: OlvasóBari


2 megjegyzés: