csütörtök, december 31, 2020

Decemberi könyvkupac

Nehéz az olyan hónapokat összegezni, amiket már nagyon vár az ember, jól is indulnak, aztán egy csapásra megint nehezebb lesz minden. 
Egyszóval, keserédesre sikerült 2020 utolsó hónapja is, de hála az égnek, mindjárt vége van! 
Az éves összefoglalót külön szerettem volna hozni, mert valószínűleg az egy hosszabb lélegzetű bejegyzés lesz, ezért mindenképpen le akartam írni előbb a decemberit. 
Lássuk (egy kicsit szó szerint is) a medvét! 



Először is, nagyon remélem, hogy mindenkinek szép, békés karácsonya volt és azokkal tudta tölteni az ünnepet, akikkel a legjobban szerette volna! 

Nekem ez lett volna tulajdonképpen a második félév fénypontja, csak nem úgy sikerült, ahogy azt elterveztük. 

Augusztus óta először hazajutottunk Magyarországra, ezzel nem is volt gond. Sőt. Majd kiugrottam a bőrömből, hogy végre újra találkozhatok a „kisöcsémmel”, aki időközben betöltötte a 18-at és láthatom a szüleimet is. 

De nálunk valahogy mindig van valami apróság, amin elcsúszik az ünnep, ezután pedig csak öljük egymást. Próbálom elengedni, mert akármennyire vártam is a karácsonyt, nem úgy alakult, ahogy kellett volna neki. Utólag meg felesleges rágódni rajta.

Azért viszont mindenképpen végtelenül hálás vagyok, hogy ott volt mellettem a párom és támogatott, amiben csak tudott. 

Így viszont eldöntöttem, hogy a szilvesztert úgy ünnepeljük meg, hogy emlékezetes maradjon, pláne egy ilyen év után. Mindenkinek szüksége van most egy kis kikapcsolódásra.

Egyébként a hazautazás előtt még az egyetemmel kellett foglalkoznom, otthon pedig a körülmények miatt nem igazán haladtam az olvasásaimmal, ahogyan pedig előzetesen elterveztem. 

Nem baj, jövőre talán jobban alakul minden. 

 

A hónapom számokban:

1680 oldal 

2 ekönyv 

1 mesekönyv 

2 angol nyelvű olvasás 

 

Decemberi kedvencem: A medve és a csalogány


forrás: moly.hu

Öt kötet (feltéve, hogy ma be tudom fejezni az utolsót), ami a novemberi teljesítményemhez képest fényévekkel jobb, de az előre tervezett nyolchoz képest kevés. Ennek ellenére így is elégedett vagyok magammal, legalább ebből a szempontból. 

Nagyon nehéz volt kedvencet választanom, ugyanis decemberrel egyre csak jöttek a potenciális új kedvencek. 

Ahogy november végén írtam, december első pár napján fejeztem be az Ogfák vörösét, ami az idei év egyik hatalmas felfedezettje nálam, több szempontból is. Ez volt az első BookTube Könyvklubos olvasásom, szóval mindenképpen különleges, de az, hogy egy sci-fi nekem ennyire megtetszett, szintén nagyon nagy dolog. Simán beírtam volna havi kedvencnek, de kiütéssel győzött A medve és a csalogány.

Egyértelműen az idei év fantasy top-könyve lett Katherine Arden első kötete, ami egyúttal egy trilógia első könyve is. Érthető módon alig várom, hogy folytathassam az olvasást, de addig még sok minden más lesz terítéken. 

Mivel a Csalogányt elejétől végéig decemberben olvastam, az Ogfákat pedig nagyrészt novemberben, ezért egy kicsit fájó szívvel adtam a havi kedvenc címet az előbbinek.

Elolvastam még 2020 magyar botránykönyvét, a Meseország mindenkié-t is, mert az ölembe pottyant a lehetőség és nem akartam kihagyni. 

A könyvekről készítettem értékelést, amit a korábbi bejegyzésekben olvashattok. 

 

A teljes olvasmánylistám: 

 

Raana Raas: Csodaidők I. – Az ogfák vöröse

Nagy Boldizsár (szerk.): Meseország mindenkié

Susanna Clarke: Piranesi

Katherine Arden: A medve és a csalogány

Robert Dinsdale: The Toymakers

 

Természetesen ebben a hónapban is volt egy kupac könyv, amiket sikerült megszereznem. (Nem, decemberben már nem adtam ki pénzt könyvekre, hiszen novemberben megfogadtam, hogy egy darabig kényszeríteni fogom magam a könyvstop-ra.) 

Egyrészt ott vannak a még novemberben rendelt könyvek az Alexandra egyik raktárvásáráról, másrészt vadásztam néhány kötetet, amit más elajándékozott. És kaptam egy példányt karácsonyra is. 


Cecilia Ahern: Where rainbows end 

Daniel Defoe: Robinson Crusoe 

Peru útikönyv 

Philip Reeve: Mortal Engines 

Ők mind másodkézből, ingyen kerültek hozzám, mert az előző gazdájuknál már csak a helyet foglalták. 

 

Cselenyák Imre: A sivatag hercegnője

Kyung-Sook Shin: Vigyázzatok Anyára! 

Peter Heller: Kutya csillagkép

Rachel Joyce: Harold Fry valószínűtlen utazása

Leon Leyson: A lehetetlen valóra vált

Alice Hoffmann: Galambok őrizői 

Ez a rakat annak a bizonyos raktárvásárnak az eredménye. Mindenki ész nélkül vásárolt november utolsó hetében, akció akcióra tornyosult és sajnos én sem tudtam megállni, hogy ne rendeljek. De nem bánom, hiszen azon túl, hogy nagyon jó áron voltak és ráadásul sok közülük keményborítós, nagyon átnéztem, hogy miről szólhatnak és olyanokat raktam a kosárba, amikkel már évek óta szemeztem. 

Innen is köszönöm Andinak, hogy lebeszélt kb. 12 másik kötetről! Nagy segítség volt, hogy bogarat ültetett a fejembe néhány könyvvel kapcsolatban. 

 

Erin Morgenstern: Éjszakai cirkusz 

Igen. Végre! 

Anyu most is tudta, hogy minek örülnék legjobban karácsonykor. Hiszen idén újra kiadták azt a könyvet, amit szinte azóta kutattam, hogy elfogyott. Azt hiszem, 2016-ban olvastam először és azonnal a kedvencem lett, de már semelyik boltban nem árulták, aki pedig molyon adta volna el, csillagászati árat kért érte. 

Nekem tehát ez a könyv lapult a fa alatt és tényleg nagyon-nagyon hálás vagyok érte!

 

Összességében tényleg egy nagyon vegyes hónapon vagyok túl, volt itt tanulás, gyász, öröm, veszekedés, sok sírás, szeretet, olvasás, pihenés, izgalom, megkönnyebbülés és még sorolhatnám. 

Azért egy kicsit tényleg örülök, hogy a végére értünk ennek az őrült évnek. 

Lázasan tervezem a 2021-et és reményeim szerint holnap jövök is a 2020-as évértékelővel, amit egybegyúrtam a 21-es évnyitóval, amiben elárulom a terveimet is.

 

Boldog, könyvekben gazdag új évet kívánok minden olvasómnak!  

 

Szeretettel: OlvasóBari 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése