csütörtök, november 12, 2020

Amikor két szenvedély találkozik ‹Coffee Book-tag›

forrás: pinterest

Ma, ahogy az már a címből is kiderül, egy könyves taget hoztam, ami a két legnagyobb „függőségemet” vegyíti, méghozzá a kávét és az olvasást.  

Nincs is jobb annál, mintha az ember egy hideg, esős őszi napon bekuckózhat az ablak, vagy egy kályha mellé egy szuper könyvvel egy forró, gőzölgő, habos kávé, vagy kakaó társaságában. Legalábbis nekem ez a tipikus, kedvenc őszi tevékenységem, persze nem maradhatnak el a kiadós séták sem, ha friss és naposabb az idő.  

Ennek a tevékenységemnek hódol ez a booktag is. 

Az ötletre a pinteresten bukkantam rá, ami a This splendid shambles nevű oldalra kalauzolt el. Angolról pedig szerény személyem fordította magyarra a tageket, amiket itt olvashattok: 



1. FEKETE – egy könyvsorozat, amibe nehéz belekezdeni, de rengetegen szeretik

Cassandra Clare: A Végzet Ereklyéi

 

Én valahogy nem szoktam olyan könyveket olvasni, amiket éppen mindenki imád és csak azokról beszél. Nem akkor olvasok el egy sorozatot, amikor tele van vele az internet és még a csapból is az folyik. Ennek pedig nagyon ékes példája Cassandra Clare összes könyve: mindig népszerű, rengetegen imádják, de nekem félbe kellett hagynom, mert egyszerűen másfél könyvnél tovább nem voltam hajlandó szenvedni vele. Azóta is ott csücsül a polcomon az első három kötet: talán majd egyszer rászánom magam újra.  

 


2. BORSMENTÁS MOKKA – egy könyv, ami különösen népszerű lesz télen, vagy más ünnepekkor

J. R. R. Tolkien: Karácsonyi levelek

 

Nekem ez egy igen kedves kis könyvecske, hiszen karácsonyi ajándék volt a szüleimtől és a maga lélekmelengető aranyosságával hamar a szívembe lopta magát. Számomra csodálatra méltó dolog az, ahogyan Tolkien a gyermekeivel törődött, ami ebben a gyűjteményben nagyon szépen meg is mutatkozik. Ráadásul a Tolkien-rajongóknak és gyűjtőknek kötelező darab a polcára. 

Mivel én ezt minden karácsonykor újra a kezembe veszem, úgy gondoltam, hogy passzolna ide. Egyébként pedig Charles Dickens: Karácsonyi ének című művét sorolnám még ide, amit én ugyan sajnos még nem olvastam, de tudom, hogy az ünnepekkor mindig újra ott van a boltok polcain.

 


3. FORRÓCSOKI – a kedvenc gyermekkönyved

Korossy Mária: Apu mackója 

 

Ez a történet az, amit kisgyerekként a nagymamámtól kaptam. Ő olvasta fel nekem mindig, azóta pedig, felnőttfejjel megszámolni sem tudom, hányszor lapoztam fel. Rengeteg és még annál is több mesét olvastak nekem régen, reggeltől estig, volt, amit fejből fújtam évekig. És ezek közül sokhoz fűződnek szép emlékek, legyen az a Vidám mesék; A sün, akit meg lehetett simogatni; a Mesél az erdő az állatokról; Kipp Kopp; a Tappancs Dani; vagy éppen a Márti könyvek. De ezen kívül még oldalakon át tudnám sorolni a címeket. 

Viszont csak egy van, amit a legeslegjobban szeretek, ami elindított az olvasás megszeretése felé vezető úton. Az pedig az Apu mackója.

 


4. DUPLA ESZPRESSZÓ – egy könyv, ami az elejétől a végéig pörgős volt és letehetetlen

Hyeonseo Lee – David John: A lány hét névvel

 

Engem ez a könyv odaszegezett a székhez és nem eresztett. Évekkel ezelőtt olvastam, de még most is beleborzongok, mert tudom, hogy igaz történetet mesél el. Lélegzetelállító leírásokkal tarkított, tragikus biográfia ez, ami biztos, hogy fenntartja az ember érdeklődését, de mindenképpen elborzaszt és elgondolkodtat arról, hogy milyen kegyetlen is az élet és az emberi faj.

 


5. STARBUCKS – egy könyv, ami mindenhol ott van

J. K. Rowling: Harry Potter sorozat 

 

Azt hiszem ezt nem kell magyaráznom. Az írónő olyan márkát épített a regénysorozatából, ami valamilyen formában minden korosztályhoz eljut. Dísztárgyak, bútorok, ruházati cikkek, kávézók, ajándékboltok, gyűjtői kiadások és figurák, márkák garmadája áll a Harry Potter világával szerződésben. Az élet minden szegletében találtak neki helyet, ami nem feltétlenül jó, ugyanakkor a regények igazi klasszikusok, amik gyerekek generációival szerettetik meg az olvasást. Ezzel a résszel pedig semmi baj nincs. 

Én magam is büszkén vállalom, hogy a Hugrabugba tartozom és a varázsvilág gondolata egyfajta komfortot is ad. 

 


6. HIPSZTER KÁVÉZÓ – egy könyv egy indie írótól, akit szeretsz

Rosie Blake: Hygge holiday 

 

Ma is tanultam valamit, ugyanis fogalmam sem volt, ki számít „indie” szerzőnek. A google szerint azok az írók viselik ezt a címet, akik nem nagy kiadóknál publikálják a műveiket, hanem saját erejükből és pénzükből adatják ki azokat. 

Mivel én hirtelen nem tudok ilyen könyvet, amit olvastam is, úgy gondoltam, hogy szimplán egy kevésbé ismert regényt hozok ide. 

A Hygge holiday-t nemrég fejeztem be. Soha, senkinél nem láttam ezt a könyvet, sem internetes platformon, sem az utcán. 

Egy igazi angol nyelvű limonádé regény, amiben vegyül a drámai családi háttér és a romantikus új élet reménye. Aki szereti a könnyed olvasmányokat, vagy éppen az angolt szeretné gyakorolni, annak melegen ajánlom! (Egyébként mostanában egyre gyakrabban feldobja a moly is, mint reklámot. Aki magyarul szeretné olvasni, annak van egy jó hírem: a Könyvmolyképző kiadásában megjelent, mint arany pöttyös könyv!)

 


7. HOPPÁ! VÉLETLEN KOFFEINMENTES KÁVÉ... – egy könyv, amitől többet vártál

On Sai: Apa, randizhatok egy lovaggal? 

 

Igen, tudom. Én sajnálom a legjobban, hogy ettől a könyvtől nem azt kaptam, amit vártam tőle. Emlékszem, hogy nagyon lassan haladtam vele magamhoz képest, az elejével egyenesen szenvedtem, de annyi ideig porosodott a polcomon, hogy biztos voltam benne: nem fogom félbe hagyni. Igaz, hogy nem is adott rá okot a sztori, de mivel tudom, hogy sok ismerősöm szereti, akiknek adok a véleményére, ezért elszomorított, hogy nálam nem hozta meg az elvárt hatást. 

 


8. CAPPUCCINO – a kedvenc klasszikusod

Charlotte Brontë: Jane Eyre (Lowoodi árva)

 

Még anyukám gyerekkori könyvespolcán fedeztem fel a régi csíkos könyvet, ami azon a nyáron a kedvenc könyvemmé vált. Nekem a Jane Eyre 12 éves korom óta a romantikát, elszántságot testesíti meg, ráadásul a hősnőt az évek alatt már-már példaképnek kezdtem tekinteni. Mr. Rochester pedig örökre kisajátította magának a szívem egyik csücskét, ami csak és kizárólag az övé. 

 


9. JEGESKÁVÉ VANÍLIAFAGYIVAL – a tökéletes nyári olvasmány 

Leiner Laura: Bábel 

 

Úgy éreztem, ennek a regénynek mindenképpen szerepelnie kell ezen a listán. És mi sem tökéletesebb, mint összehozni a jegeskávét egy szuper nyár-illatú-nyár-hangulatú sztorival. 

Laura tudja, hogyan fesse meg egy mai tini nyarát szavakkal, úgy, hogy mégsem a túl elvetemült fesztiválarcokat tárja elénk. 

Bábel a gimis korom egyik favoritja volt, mert tökéletesen elhozza a gondtalan nyári élményt, annyira, hogy ki sem kell lépnünk a lakásból, de még így is egy fesztiválon köthetünk ki a barátainkkal.  

 


10. DALGONA – egy új műfaj, amit eddig nem olvastál, vagy csak nagyon ritkán

Stephen King: Carrie 

 

Sosem olvasok horrort. Na jó, szinte soha. Kingtől pedig ezt volt az első olvasmányom, hiszen amikor korábban próbálkoztam vele, kudarcba fulladt. Érthető okokból, amikről a 2. bejegyzésemben is írtam. 

Még most, egy hónappal az olvasás után sem tudom, hogy mit gondoljak róla. Biztosan nem ő lesz a kedvenc íróm, ráadásul ez volt az első kiadott könyve, tehát a stílusa sem forrott még ki annyira, mint a későbbi regényeiben, gondolom. Azt nem mondom, hogy nem fogok próbálkozni vele később, mert halloween környékére tökéletes egy olyan olvasmány, ami kiakaszt valami megmagyarázhatatlan okból. De egyelőre pihentetem. 

 


11. A TÖKÉLETES KÁVÉ – egy könyv, ami egyben keserű és édes, de mégis tökéletes benne az összhang 

W. Bruce Cameron: Egy kutya négy útja

 

Aki olvasta, az tudja, miről beszélek. Ez a könyv (ahogy az első kötet is) kifacsarja az ember szívét, hogy aztán vattacukorral ragassza össze a széttört darabokat. Annyira tökéletes benne a szomorú és a boldog részek aránya, hogy tanítani kellene. 

Ezen felül pedig nagyon egyedi a regény, hiszen egy kutyus szemén át látjuk az embereket (ez a szívszorító gondolatok okozója is), nem pedig fordítva, mint ahogy inkább várnánk. 

Aki szereti az állatokat, főleg a kutyákat, mindenképpen olvassa el. De szigorúan csak saját felelősségre, minimum egy nagy csomag papírzsebkendő társaságában. 


 

forrás: pinterest


És, hogy a teafüggők se érezzék magukat diszkriminálva, jöjjön pár teás tag grátiszként:

 

12. ZÖLD TEA – egy könyv, ami egyszerűen csodálatos

L. M. Montgomery: Anne sorozat 

 

Nem olyan régen fedeztem fel (újra) ezt a remek sorozatot. Mert tényleg remek. Egy egyszerű, aranyos történet egy nem olyan egyszerű, vörös hajú árva kislányról, akinek a kalandjai kortól függetlenül megmosolyogtatnak mindenkit, mind a regényben, mind az olvasók körében. Nekem különösen fontos ez a sorozat, hiszen kisiskolásként ebből olvasott fel nekünk a tanítónéni, én pedig kristálytisztán emlékszem, hogy a hétéves énem a gyönyörű tájleírásokat hallgatva eldöntötte, hogy neki ezt a könyvet el kell olvasnia. Szóval valahol Anne hozzájárult ahhoz, hogy ekkora könyvmoly lett belőlem. 

(Az már csak egy nagyon extra bónusz, hogy pont idén vettem meg valakitől az angol díszdobozos kiadást tökéletes állapotban, gyönyörű borítóval.)

 


13. CHAI LATTE – egy könyv, amitől messzi helyekről ábrándozol

C. S. Lewis: Narnia krónikái 

 

Itt jön a nagy vallomás: még nem olvastam ezt a sorozatot. Illetve haloványan rémlik, hogy anyukám könyvespolcán ott volt Az oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrény, amit az egyik nyáron végigpörgettem, de szinte semmi emlékem sincs róla.

A filmekről viszont annál inkább. Pont a napokban néztem újra az elsőt és annyira magával ragadott a hangulata, hogy most úgy érzem, mindenképpen el kéne olvasnom a könyveket is.

 


14. EARL GREY – egy angol klasszikus történet

Frances Hodgson Burnett: A titkos kert 

 

Ez volt az első könyv, amit angolul olvastam. Jó kis vállalkozás volt, a rengeteg York-i akcentussal írt szövegtől rendesen égnek állt a hajam. Ennek ellenére nem lehet nem szeretni ezt a történetet, hiszen annyi mindent tanít kitartásról és barátságról, ráadásul gyönyörűen írja körül a kertet és magát a birtokot is. 

 


15. KAMILLATEA – egy estimese, vagy könyv, amit elalvás előtt olvastál

Thomas Brezina: Mennyit ér egy kutyaélet? 

 

Idén olvastam újra az egyik kedvenc ifjúsági könyvsorozatom első részét. Könnyed, vicces, izgalmas történet, ami odaadásra és állatszeretetre tanítja a kisebb-nagyobb gyerekeket. Én Thomas Brezinának köszönhetően akartam állatorvos lenni majdnem nyolc évig. 

Szerintem fontos, hogy a kicsik az alapvető értékek (például az udvariasság, segítőkészség, őszinteség, stb...) mellett azt is megtanulják, hogy az állatok is érző lények, akikkel foglalkozni kell és felelősséggel járnak. Főleg egy olyan korban, ahol a felelőtlen állattartás sokszor tragédiához vezet. 

Úgyhogy ez egy tökéletes elalvás előtti történet lehet, én legalábbis lefekvés előtt olvastam.



A jelöltjeim a játékra: Babó BucaKalamaj és Nalina. (Remélem, szeretitek a kávét/teát!)

 

Ez lenne tehát a coffee (and tea)-booktag. 

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én szeretek különböző szempontok szerint csoportosítgatni könyveket, valószínűleg ez ahhoz is köthető, hogy listamániás vagyok... vagy csak simán egy könyvmolybetegség, minden esetre, én imádok könyves tageket olvasgatni és kitölteni.

 

Te szoktál valamit inni olvasás közben? Van valamilyen olvasási rituáléd?  

 

Ha tetszett, töltsd ki nyugodtan Te is!

 

Szeretettel: OlvasóBari

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése