csütörtök, november 26, 2020

„Mutass egy könyvet” – játék

 


Történt egyszer, hogy Aliznak a Lizi Könyvországa blogról támadt egy szuper ötlete és engem kérdezett meg, hogy benne lennék-e egy közös játékban. 

Mostanában nagy népszerűségnek örvend a booktuberek körében a „Mutass egy könyvet” játék, ami annyiból áll, hogy megkérik a követőiket instagramon (vagy más platformokon), írjanak nekik pontokat, ők pedig ezek alapján engednek nekünk egy kis betekintést a polcukra.  

Mivel mi sem youtube-csatornával nem rendelkezünk, hogy levideózhassunk valami hasonlót, sem követőkkel, akik megírnák nekünk a promptokat, Alizzal inkább írtunk egymásnak 10+1 szempontot, amikhez most könyvet választunk.  



Az ő bejegyzését IDE KATTINTA megleshetitek Ti is! 

Mivel én jelenleg kétlaki vagyok, így sajnos a könyveim is kétfelé vannak, rengeteg Magyarországon maradt. Szóval igyekeztem leszűkíteni a dolgot és csak olyan könyveket mutatni, amik ténylegesen itt vannak a polcomon. Arra is törekszem, hogy ne legyen sok átfedés az előző booktaggel, hogy így se legyen annyira repetitív a dolog.

És akkor jöjjenek is a pontok: 



1. Mutass egy könyvet, amit megtartanál akkor is, ha csak egy könyvet tarthatnál meg.

J. R. R. Tolkien: A Hobbit 

Azon túl, hogy imádom ezt a kiadást, ha csak egyvalamit tarthatnék meg örökre, akkor inkább egy fantasy regényt választok, ami izgalmas és gyönyörűen van megírva. (Ha csalni is lehetne, azt mondanám, hogy az e-bookomat tartom meg. Így kikerülhetem, hogy megunjam a Hobbitot. Hihi.) 

 

 






2. Mutass egy könyvet, ami mindig mosolyra fakaszt. 

Marie-Aude Murail: Lakótárs kerestetik 

Félreértés ne essék, ez a kötet nagyon komoly témáról beszél, igaz, hogy mindezt a fiatalok nyelvén teszi. De annyira cuki a borítója és ha eszembe jut Sutyi, mindig mosolyognom kell! Ráadás, hogy nekem is van egy hőn szeretett plüssnyuszim. 

 






 

3. Mutass egy könyvet, ami fantasy.

Melissa Albert: Hazel Wood 

Magyar kiadásban A mogyoróliget címmel jelent meg. Az egyetlen kedves emlékem úgy fűződik hozzá, hogy az egyik pesti túránkon szereztem, amit olyankor tartunk a párommal, mikor náluk, otthon töltünk időt. Egyébként elég nagy csalódás volt ez a regény...

 

 







4. Mutass egy könyvet, ami a TBR-listád legelején van.

Erin Morgenstern: The starless sea 

Magyar címe: Csillagtalan tenger. Szerintem amíg el nem olvasom, addig ez lesz a TBR-listám vezetője, mert amióta megjött a bookdepository-s csomagban, azóta csillog a szemem, ha csak rá gondolok. Az írónő első könyve, az Éjszakai cirkusz ugyanis az egyik kedvenc könyvem valaha. Ez viszont egy féltégla és ráadásul angolul van, szóval egy kicsit félek belekezdeni, mert nagyon akarom szeretni. 

A másik esedékes könyv pedig a BookTube Könyklub havi közös könyve, Raana Raas-tól a Csodaidők 1. része. Erről sajnos nem tudok képet mutatni, mert még nincs meg. 

 


 

5. Mutass egy könyvet, amit az adventi időszakban olvasol.

Robert Dinsdale: The Toymakers

Direkt a karácsonyi hangulata miatt szereztem be ezt a könyvet, mert egy varázslatos játékboltról szóló történelmi fikció mindig jól jön. 

A másik pedig Tolkien: Karácsonyi levelek című gyűjteménye, mert tartom, hogy nincs ennél aranyosabb és odaadóbb könyv, sugárzik belőle a szeretet és a család fontossága, ami nekem az adventi időszakban különösen sokat számít.

 




 


6. Mutass egy könyvet, amit arra használsz, hogy elmenekülj egy másik világba, ha a miénkből már elég volt.

Erin Morgenstern: Éjszakai cirkusz 

A fent említett okokból és mert ennél varázslatosabb könyvet még soha nem olvastam. Érezni az ízeket, az illatokat, tapintani lehet a sátrak vásznát és az egyes attrakciókat. Ez a könyv álmodozóknak szól és pont ezért tökéletes ide. (Arról nem beszélnék, hogy ez a kiadás egy pánikbeszerzés volt, ugyanis zsebkönyv és az eredetihez képest egyenesen csúnya... de mivel sokáig nem lehetett kapni magyarul, csak csillagászati áron másodkézből, jó ötletnek tartottam megvenni angolul. Most nem passzol a Csillagtalan tenger-hez, az OCD-m pedig sikoltozik. Hurrá!)

 


 

7. Mutass egy könyvet, ami a leghosszabb a polcodon.

George R. R. Martin: Kardok vihara 

Egy éve kaptam meg, egy éve ki is hoztam magammal Bécsbe, azóta türelmesen vár. Mivel az első kettőt imádtam, valószínűleg ezzel sem lesz gond, de azokat egy-egy hónap alatt gyűrtem le, ennek is fel kell majd szabadítanom egy hosszabb idősávot. Ugyanis több, mint 1000 oldal. 

 

 







8. Mutass egy könyvet, aminek borítója a kedvenc színedben pompázik.

Sarah Addison Allen: A barackfa titka 

Imádom a zöldet és az aranyat. De ez a borító egy-az-egyben gyönyörű. 

 









 

forrás: moly.hu
9. Mutass egy könyvet, amitől szeretnél megszabadulni.

Rebecca Donovan: Csak lélegezz! – trilógia

Tudni kell rólam, hogy nem szeretek könyveket elpasszolni. Egyszer adtam le a könyvtárnak a Fairy Oak két részét, de azóta is bánom, mert mindenki keresi mostanában és nekem is kedvem lenne újra elolvasni...

DE. Ezt a sorozatot utáltam. Tényleg, fokozatosan kezdtem el nem szeretni, aztán a viszonyunk átcsapott színtiszta utálatba. Mivel ajándék volt, valószínűleg nem fogok megválni tőle. (És mert mindhárom köteten végig szenvedtem magam.) De a hideg ráz, ha csak rágondolok...

 

 


10. Mutass egy könyvet, amit mindenkivel elolvastatnál.

Szvetlana Alekszijevics: Csernobili ima 

Engem ez a könyv elborzasztott, megijesztett, elrettentett és megsiratott. Folyamatosan kaptam tőle a sokkoló információkat és képeket, amik egy életre beleégtek az agyamba. Szerintem egy bizonyos kor után mindenkinek a kezébe kellene vennie ezt a kötetet, mert segít értékelni és megbecsülni azt, amink van. Felnyitotta a szememet arról, hogy mire képes az ember a hatalomért és hogy ez mibe kerül másoknak. 

 




 

11. Mutass egy könyvet, amit egy számodra kedves személytől kaptál.

C. W. Ceram: Götter, Gräber und Gelehrte 

Egy olyan ember adta nekem ezt a könyvet, aki az egész tinikoromat nagyban formálta és meghatározta. Tanácsokat adott, ha más nem tudott, meghallgatott, ha más nem volt rám kíváncsi, vigasztalt, amikor sírtam és velem nevetett, ha nevettem. Egyengette az utamat, mint felnőtt, mint lelkész, mint tanár és mint barát. Sok kalandunk volt együtt egy ificsoportban és azon túl is, ajtókat nyitott nekem a világra. 

Ez most lehet, hogy furcsán hangzik, de aki ismeri őt, az tudja, hogy miről beszélek. 

Amikor elmeséltem neki, hogy én bizony régész szeretnék lenni, ő volt a pár emberből az egyik, aki nem mosolygott meg, nem próbált lebeszélni, csak simán a kezembe nyomta ezt a könyvet, amikor legközelebb találkoztunk és annyit mondott, hogy soha ne felejtsem el, honnan indult minden. 

Egyébként a könyv magyar címe „A régészet regénye”. 

 

Ennyi lenne hát az első kis bekukkantás a könyvespolcom rejtelmeibe. 

Remélem, Ti is annyira élveztétek olvasni ezt a bejegyzést, mint amennyire én szerettem megírni! (Ha szeretnétek még hasonlókat olvasni tőlem, akkor jelezzétek molyon, vagy akár kommentben.  ) 

Aliznak pedig köszönöm, hogy gondolt rám!

 

Nektek mi a kedvenc könyvetek a polcotokon? 

 

Szeretettel: OlvasóBari


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése