kedd, december 01, 2020

Novemberi könyvkupac


Sajnos ez a hónap nem sikerült annyira jól sem olvasás, sem a mindennapok szempontjából, mint ahogy én azt szerettem volna, de hát tudjuk, hogy „Ember tervez, Isten végez.”, ugye...

Úgyhogy lássuk, hogyan alakult ez a hónapom. 



Nagyon nagy lendülettel ugrottam fejest ebbe a hónapba is, bár sorra jöttek a negatívabb impulzusok. Például, hogy a KönyvKemping utáni „máshónaposság” miatt egyáltalán nem haladtam a következő könyvemmel, majdnem egy teljes hónapig szenvedtem vele. Hozzá tartozik, hogy a krimi nem az én műfajom, de ha már a polcomon volt a kötet, mindenképpen meg akartam próbálkozni vele. 

Közben újra bezárta kapuit az egyetem (De legalább most előre egyeztetett időponttal szabad könyvtárba járni, juhé!), ami jócskán rányomta a bélyegét a tanuláshoz való motivációmra is. Tudni kell rólam, hogy imádom a szakomat és a szaktársaimat is (mivel nagyon mini-szak, ezért mindenki ismer mindenkit, de erről majd mesélek bővebben később) és az, hogy nem lehetünk ott személyesen az órákon, engem eléggé megvisel. Az albérletben ráadásul nincs túl sok napfény, így szinte reggeltől estig égetem a lámpát, ráadásul a mellettünk lévő lakásban egész hónapban felújítanak, úgyhogy néha a gondolataimat sem hallottam a furkácsolástól. 

20-a környékén kaptam egy rossz hírt, ami aztán végképp a tipikus őszi letargiámba taszított. Bár így elkezdtem többet olvasni, hogy eltereljem a gondolataimat minden másról, így meg a tanulást toltam magam előtt, aminek tuti, hogy decemberben rossz vége lesz. 

Ígérem, befejeztem a hisztit! Azért történt néhány jó dolog is novemberben.

Amennyire lehet, próbálok inkább ezekre koncentrálni. Túl vagyok például az első előadásomon a félévben, így már csak kettő maradt, egy december, egy pedig január közepén. 

Megérkezett két könyves rendelésem is, amiknek egy részét lejjebb meg is mutatom. A többi sajnos egyelőre nincs nálam, de remélem, hogy decemberben tudom majd azokat is hozni. 

 

És ha már könyvek, akkor jöjjön a hónapom számokban:

768 oldal 

2 regény

 

Novemberi kedvencem: -



forrás: moly.hu


Tehát két kötetet sikerült legyűrnöm, de mentségemre szóljon, hogy mindegyik 350 oldal körül volt. A hónap szürkeségéhez képest ez nem is rossz. Na meg ahhoz képest sem, hogy igazából egyiket sem nekem találták ki és elképesztő lassan csúsztak. 

Nem úgy az Ogfák vöröse, ami egyúttal a BookTube Könyvklub egyik havi közös olvasmánya volt. Viszont az egyetemi teendőim mellett ez sajnos már nem fért bele teljesen a novemberbe, úgyhogy a decemberi összegzőben fogom említeni. Illetve reményeim szerint egy értékelést is fogok róla posztolni, ha a szabadidőm engedi.

 

Az olvasmánylistám: 

 

Maureen Johnson: Truly Devious

Leiner Laura: Remek! 

 

Végül pedig, ahogy ígértem, megmutatom a novemberi szerzeményeim azon részét, amik már nálam laknak a polcon. 




Kathryn Littlewood: Die Glücksbäckerei című könyve úgy került hozzám, hogy semmit sem tudtam róla, de megláttam egy pici könyvesboltban a metróban és azonnal beleszerettem. Mint utólag kiderült, egy sorozat első része... de legalább nem a nyolcadik vagy az ötödik! 

 

Mark Manson: The Subtle Art of Not Giving a F*ck művét teljesen ingyen kaparintottam meg, mert valakinek már nem kellett és elajándékozta. Én meg úgyis szemeztem vele egy ideje. 

 

Susanna Clarke: Piranesi-je és a következő két kötet is bookdepository-s rendelés volt, ez Eszti kopogtatókönyve, úgyhogy nem tehettem mást…

 

Eiichiro Oda: One Piece 1-3. a legújabb mániám. Ennyit arról, hogy nem kezdek el gigantikus mangasorozatokat megvenni… (Erre is Eszti hívta fel a figyelmemet, minden az ő hibája!)

 

Yuval Noah Harari: Sapiens könyve már eddig is foglalkoztatott a szakomból kifolyólag, most meg még egy ajánlást is láttam hozzá Youtube-on, ami megadta a végső löketet. 

 

(Mellettük pedig Uni, az egyetlen normális szobanövényem látható, aki bírja a gyűrődést még velem is.

 

Összegezve: nagyon örülök, hogy vége ennek a hónapnak! Különben is jön a december, a karácsony, a szünet...szeretnék egy kis nyugit és sok olvasást! 

 

Nektek hogy telt a november? Mit olvastatok? 

 

Szeretettel: OlvasóBari


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése