csütörtök, december 24, 2020

Könyves karácsony ‹Booktag›

Sokat gondolkoztam és nézegettem a netes platformokon, ugyanis szerettem volna egy igazi, bekuckózós, karácsonyi hangulatú booktag-et hozni Nektek így az ünnepre. De a sok lehetőség között szinte elvesztem, rengeteg féle posztot találtam, sajnos közülük nagyon sok hasonló volt számomra. 

Rájöttem, hogy ha át szeretnék adni egy kicsit is abból a hangulatból, ami engem az ünnepekkor átjár, akkor meg kell mutatnom pár dolgot, amit mi a családommal hagyományként csinálunk, vagy átélünk december végén. 

Szóval írtam egy saját könyves taget, az egyes pontok így egy kicsit specifikusabbak. 



Íme: 


1. Saját készítésű karácsonyfadísz – Egy könyv, ami már-már családi ereklyének számít.

Vlagyimir Szutyejev: Vidám mesék 

 

Sokadik generációként nyűttük ezt a meséskönyvet az öcsémmel és valószínűleg később közelharc folyik majd érte, hogy melyikünk oldalán adódjon tovább. 

 

 

2. Hóesés december 25-én – egy könyv, aminek a legjobban örülnél a fa alatt.

Sok van. 

 

Sajnos akármennyit gondolkodtam, ide nem tudok csak egy könyvet hozni, úgyhogy felsorolom azokat a címeket, amiknek a leginkább tudnék örülni.

Libba Bray: The Diviners sorozat (khm, Fruzsi)

S. A. Chakraborty: Dévábád trilógia (khm, Andi) 

Catana Chetwynd: Szerelmes pillanatok

Sarah McCoy: Marilla a Zöld Oromból

 

forrás: pinterest

3. Együtt sütni-főzni – egy könyv, amitől megéhezel.

J. K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve 

 

Ki ne akarna megkóstolni egy csokibékát, töklevet, vajsört, vagy éppen tökös pitét? Mindig megéhezem, ha az első könyvet olvasom, de akkor is, ha csak a filmet nézem. 

 

 

4. A negyedik gyertya az adventi koszorún – Egy tetralógia, ami szeretsz (vagy szeretnél olvasni).

Raana Raas: Csodaidők 

 

Mondanom sem kell, hogy ez a BookTube Könyklub (és főleg Eszti) lelkén szárad. De nincs ellenvetésem. 

 

 

5. Grincs-nézés a családdal – egy könyv, ami elrontotta a hangulatod.

Leiner Laura: Remek! 

 

Nagyon nem az volt, amit az ember egy LL regénytől várna. Csalódtam benne, még úgy is, hogy tudtam, ez volt az első regénye. 

 

 

6. Karácsonyi lejátszási lista – egy könyv, aminek központi eleme a zene.

Okváth Anna: Szonáta gordonkára és kávédarálóra 

 

Már nem sok emlékem van erről a könyvről, de ami van, az kellemes. És tudom, hogy sok minden a zene, azon belül is a komolyzene körül forgott. 

 


forrás: pinterest
7. Forraltbor a karácsonyi vásáron – egy megrészegítően vicces történet.
Neil Gaiman – Terry Pratchett: Good Omens 

 

Angol, apokaliptikus fekete humor. Ha ez nem vicces, akkor semmi. 

 

 

8. Ajándékot adni – a kedvenc íród legújabb könyve.

Neil Gaiman: Pirate stew

 

Nem érdekel, hogy gyerekkönyv, de kalózok vannak benne. Nekem pedig kell. 

 

 

9. Gyertyafény és fenyőillat – egy biztonságot árasztó kötet.

Stephanie Perkins: Anna és a francia csók

 

Ez egy cuki, jól megírt romantikus történet Párizsból. Mást nem is kell magyaráznom.

 

 



10. Szaloncukor és mézeskalács – egy édes könyv, csodálatos borítóval.

Rachel Joyce: Harold Fry valószínűtlen utazása

 

Ehhez a könyvhöz valószínűleg egy tonna zsepire lesz szükségem. De biztos vagyok benne, hogy gyönyörű lesz a történet és a borító engem már félig megvett, amikor felfedeztem. Minimalista, kicsit régies, minden, amit szeretek egy könyvborítóban. 

 

 •••


Ez lett volna az én tíz karácsonyi pontom, ami nélkül nekem elképzelhetetlen az ünnep.

Remélem, sikerült egy kicsit átadni belőle és Nektek is nagyon boldog lesz ez a pár nap!

Ha szeretnétek, töltsétek ki Ti is, a válaszokat küldjétek el nyugodtan kommentben, szívesen olvasnám őket! 

 

Minden kedves olvasómnak békés, boldog karácsonyt és jó pihenést kívánok! 

 

Szeretettel: OlvasóBari 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése